Hitrost vozil v našem kraju in kakšne možnosti imamo? 1 članek

31 oktobra, 2023

Pozdravljeni prebivalci in prijatelji KS Verd,

Zagotavljanje varnosti v našem naselju je ena od ključnih skrbi in nenehno se srečujemo s pomisleki glede prehitrih vozil, ki dnevno vozijo skozi naše ulice. Ena od rešitev, ki se vedno znova pojavi, so ležeči policaji, ki bi zmanjšali hitrost vozil na posameznem odseku. Vendar pa se postavlja vprašanje, ali so ležeči policaji res najboljša rešitev za našo skupnost? Kot vemo se Občina Vrhnika nerada poslužuje izgradnji teh, razlogi za to pa so različni. Naj vam predstavim nekaj izkušenj iz preteklosti:

-Ležeči policaj za osnovno šolo Janeza Mraka je tipičen primer razumevanja tega področja v naši Občini. Da se je omenjeni ležeči policaj zgradil, je moralo predhodno priti do neke nesreče, saj je bilo pred to situacijo večkrat podan predlog za izgradnjo tega, pa se to ni zgodilo (obrazložitev je bila, da je ležeči policaj problematičen za zimsko službo in drugi odgovori). Dokler se na tem mestu ni zgodila nesreča. Takrat pa je prišlo do premika in kar naenkrat je bila volja odločevalcev, da se na tem mestu zgradi ležeči policaj drugačna in v zelo kratkem času je bil ta tudi zgrajen. Torej kaj nam tipičen primer pove?
Ni mus, dokler ni mus!

Pa pojdimo nazaj v našo skupnost:
Večkrat dobivam predloge krajanov iz različnih delov krajevne skupnosti.

1. Podgora na zoožanju pri hiši Verd 245:

Naj povem, da je cesta na zgornji sliki po številu vozil trenutno najbolj obremenjen odsek v naši KS. Trenutno je na tem odseku cca 6500 vozil dnevno. Cesta je v Državni lasti, kar pomeni, da je izgradnja ležečega policaja na tem delu praktično misija nemogoče. Ko sogovornike vprašam, kako pa lahko ležeči policaj stoji v Bistri na istem odseku ceste, na tem delu ga pa ni mogoče zgraditi, dobim odgovor, da je tam ležeči policaj že od nekdaj, na tem mestu je tehnični muzej, veliko obiskovalcev, otrok, itn.
Ravno zato, povsem razumem prebivalce tega dela naše vasi in se mi tako zdijo njihove zahteve po umirjanju prometa povsem upravičene tudi glede na dejstvo, da nimajo tudi varne peš poti!

Zato se mi zdi umirjanje prometa na tem delu vasi na prvem mestu prioritet.
Krajani tega dela se tako zdi, da so pozabljeni s strani Države in Občine. Kanalizacija je narejena, torej Občina je svoj “MUS” naredila, Država pa je na njih pozabila, čeprav načrti za rekonstrukcijo same ceste ležijo v predalu že dolgo.
https://ks-verd.si/wp-content/uploads/2023/09/AP0000-15-SITU-MASTER-2015_PZI-GRADB-SITU_500-5-6.pdf

Nič kaj bolj se mi ne zdijo spodbudne besede župana, na videoposnetku, kjer občinska svetnica podaja pobudo, da Občina DRSI pozove, da obnovi del Državne ceste kjer so posedki oz. kolesnice-Sinja Gorica smer Ligojna. Odgovor Župana je bil v smislu: DRSI nam je šel nasproti z veliki zneski pri Južni obvoznici in kolesarki ter rekonstrukciji ceste Horjul-Vrhnika, da sedaj ne moramo težit preveč bomo zgolj opozarjali na druge probleme.
Zato si sam to razlagam takole: vi ste dobil kos torte, sedaj bodite tiho en cajt!



Zato je moj odgovor tukaj “NE” lahko so tiho zaposleni in župan na Tržaški cesti 1, mi pa zagotovo ne bomo in se bomo še naprej borili za del naše skupnosti! Mi nismo dobili torte, zato ne bomo odnehali in bomo štafetno palico prevzeli naprej!
“It’s not done until it’s done!”

Tudi krajani tega dela vasi me večkrat pokličejo in potožijo, da je nujno potrebno nekaj narediti glede umirjanja prometa, saj se zavedajo, da do rekonstrukcije ceste in pločnika verjetno ne bo prišlo prav kmalu. Vsi nekako razumemo dejstvo, da je DRSI sedaj vso pozornost investicij namenil na prizadeta območja. Zato sem Ministrici mag. Alenki Bratušek ob otvoritvi S2 ravno zato ob zahvali zaželel, da razumem, da so prioritete države sedaj na prizadetih območjih, ko bo pa to mimo pa prosim ne pozabite na naš konec!
Ampak sedaj, ko spremljam naravnanost MZI pri (Železniškem prometu, gradnji nove avtobusne in železniške postaje v Lj. in 3 vozni pas okrog Ljubljanskega obroča, itn.) potem začenjam razmišljati…
Ok, sedaj so prioriteta prizadeta območja, potem bodo pa te naštete investicije za katere so sedaj pridobili gradbena dovoljenja. Kar pomeni 5.let imajo časa.
Torej moje logično razmišljanje je “zmeraj bo nekaj, kar bo bolj pomembno”, zato preprosto ne morem verjeti kaj bo, poleg tega menjajo se ministri in ljudje, ki odločajo o investicijah, danes ti bo nekdo obljubil, jutri ga na tem mestu ne bo več. In spet smo na začetku!
Kdo bo jamčil, da se bo nekaj naredilo čez 2 ali 5 let? Zato menim, da pač ne smemo odnehat in če je potrebno bomo to štefetno palico nosili naprej pa magar sami!

Naj vam predstavim predloge KS Verd, kjer smo podali kar nekaj predlogov na SPVC Vrhnika in se nanašajo na prometno varnost celotne skupnosti.

Odgovore pristojnega organa in zapisnik seje na kateri so obravnavali del naših predlogov še čakamo!

2. Zgornji del Verda pri Stari žagi



Tudi tam živeči krajani so me večkrat pozvali naj nekaj naredimo glede hitrosti vozil predvsem tovornih. Glede na to, da ima tovorni promet na tem delu vasi že dolgo brado, menim, da tu ni potrebno izgubljati veliko besed. Je pa prvi korak v to smer nakazala že prejšnja sestava sveta KS Verd, kjer so se z Občino Vrhnika zmenili za dve prikrite meritve hitrosti (eno je financirala KS, drugo Občina). So pa do mene prišle neke informacije, da naj nebi bila ta meritev popoln prikaz hitrosti, saj naj bi vozniki tovornih vozil vedeli za dotično meritev. Ali je to res pa jasno ne morem vedet?

Povzetek meritve za ta del vasi vam prilagamo tukaj:
https://ks-verd.si/wp-content/uploads/2023/10/Porocilo-prikritih-meritev-skozi-Verd-zgorni-del-vasi_pri-stari-zagi-2022-1.pdf

Ker je iz poročila razbrati, da je hitrost vozil na tem odseku prekoračilo 63,6% vozil proti Vrhniki in 70,56% vozil proti Verdu je potem jasno, da so zahteve krajanov tega dela vasi povsem upravičene! Poleg tega je potrebno razumevanje dejstva, da so tovorna vozila težka, cesta je večkrat polna peska, varne peš poti ni, zato je zaviralna pot tovornih vozil lahko zelo dolga in hitro lahko pride do nesreče. Ker so nekateri vozniki tovornih vozil brez občutka za hitrost na tem odseku, večkrat prihaja tudi do opozarjanj krajanov in ustavljanja teh voznikov, kar zopet lahko privede do incidenta in obračunavanja. Iz poročila izhaja tudi tranzit, kjer lahko vidimo tudi pretočnost same ceste smer Verd 275 vozil, smer Vrhnika 276 vozil, kar pomeni skupno: cca 550 vozil dnevno.

Zato se mi zdi umirjanje prometa na tem delu vasi na drugem mestu prioritet.”

Naj povem, da smo vse krajevne skupnosti od Občine dobile poziv, da sporočimo kje mi vidimo potrebo po postavitvi ohišij za stacionarne radarje. Občina naj bi kupila 5 teh ohišij. Smiselna se bi zdi postavitev 3 ohišij na našem območju, pa vendar imam za eno lokacijo pomisleke-Janezova vas. Poleg tega se mi zdi postavitev stacionarnega radarja tematika zrela za zbor krajanov ne pa, da odločitev o predlagani lokaciji sprejme predsednik, medtem, ko niti svet KS ni sklepčen. Torej to tematiko bomo zagotovo obravnavali na samem zboru krajanov.

Skratka osebno menim pa, da je smiselna postavitev stacionarnega radarja na drogu javne razsvetljave tukaj.
Za KS Verd je pri nabavi radarja bistveno, da radar zaznava oz. prepozna tovorno vozilo, saj imamo resne probleme saj se vozniki tovornih vozil ne držijo odredbe 7.00-19.00 med tednom in sobota 8.00 do 14.00  tranzita tovornih vozil, zato nam ljudje živeči ob cesti proti kamnolomu Verd pošiljajo sporočila, maile, te ustavljajo na cesti, itd. Skratka to je resen problem, s katerim se bomo srečevali tudi v naprej dokler ne bo to ustrezno rešeno. Fizične kontrole redarstva ali policije pomagajo za kratek čas-par tednov, potem je zgodba ista. Problem bi se dalo rešit zgolj z nakupom radarja, ki prepoznava tovorna vozila in avtomatsko pošlje sliko kršitelja, če gre mimo ob časovnici za katero velja prepoved tranzita. 

Zato sem v maju 2023 imel kar nekaj aktivnosti v tej smeri, kjer sem pridobil tudi že ponudbo podjetja za tak radar. Na tej povezavi.


Kolikor pa vem pa Občina razmišlja zgolj o nakupu ohišij in ne samega radarja, kar pomeni, da bi prestavljali radar, ki ga že imajo. Funkcije prepoznave tovornega vozila pa ta radar po meni znanih podatkih nima.

Ker mi je pisanje tega članka vzelo polovico popoldneva, bom o tej temi za druge lokacije naše skupnosti, kjer so prav tako potrebne poteze na področju umirjanja hitrosti prometa nadaljeval v naslednjem članku prihodnjič…

Hvala vam za vašo pozornost in sodelovanje pri skrbi za varnost in kakovost življenja v našem čudovitem naselju.

S spoštovanjem,

Dejan Novak, mnenje v članku odražajo moje osebno razmišljanje

Last modified: 9 decembra, 2023

Comments are closed.

Skip to content