Postavitev radarja na trasi proti kamnolomu Verd

5 julija, 2025

Promet in prometna infrastruktura je med občani KS Verd zelo pereča zadeva. Zaradi številnih izzivov, povezanih s prometom, je bil v tem mandatu ustanovljen tudi prometni odbor, ki se sedaj ukvarja z razmerami na prometno najbolj obremenjenih odsekih krajevne skupnosti.

Eden izmed najproblematičnejših odsekov je lokalna cesta, ki vodi proti kamnolomu Verd. Ta trasa je izpostavljena predvsem težkemu tovornemu prometu, ki s seboj prinaša številne nevšečnosti: previsoke hitrosti, prašenje, emisije ter predvsem nespoštovanje prometne odredbe, ki prepoveduje vožnjo tovornih vozil nad 7,5 t med 7.00 in 19.00 uro od ponedeljka do petka. Prikrite meritve, ki jih je KS Verd naročila v prejšnjem mandatu (Castel d.o.o., 2022), so pokazale, da je na tem odseku cca 450 vozil v obe smeri, od tega pa je kar 70 % vozil preseglo dovoljeno hitrost. Kljub številnim pobudam občanov in opozorilom KS Verd, se razmere niso bistveno izboljšale.

Zato ni presenetljivo, da je na pobudo Krajevne skupnosti Verd in prometnega odbora KS Verd prišlo do pobude za postavitev stacionarnega radarja na tem kritičnem odseku. Na sestanku 13. marca 2025 je KS Verd uradno predlagala Občini Vrhnika nakup in postavitev radarja z možnostjo zaznavanja tovornih vozil.

Glej: (Sestanek: Občina Vrhnika, KS Verd in PO KS Verd-4.točka)

Namen tega ukrepa je omogočiti nadzor nad kršitvami prometne odredbe in dejansko sankcioniranje prekrškov, ki jih dosedanji »mehki« ukrepi niso uspeli preprečiti.

Pred postavitvijo radarja je KS Verd že izvajala različne ukrepe v sodelovanju s kamnolomom Verd, kot je postavitev opozorilne table in predlog družbi kamnolom Verd za oblikovanje rabatne politike za kršitelje prometne odredbe – a žal ukrepi večinoma niso prinesli željenega rezultata. Večkrat smo tudi pozivali Medobčinski inšpektorat in redarstvo (MIRED), naj izvaja nadzor v jutranjih urah in izvede meritve hitrosti, vendar so bili učinki kratkotrajni in premalo sistemski.

Radar, ki ga je Občina Vrhnika zdaj postavila na pobudo KS Verd, bo pomembno prispeval k večji prometni varnosti za vse, še posebej pa za tam živeče prebivalce. Od njega si občani obetajo predvsem večje spoštovanje prometnih pravil in zmanjšanje hitrosti vozil vsaj na točki meritev. Seveda je v danem primeru potrebno v zakup vzeti razumevanje varnosti (ni pločnika, prašenje tovora, emisije). Tovorna vozila imajo daljšo zavorno pot.

Vzporedno s tem KS Verd še naprej aktivno sodeluje v oblikovanju občinske prometne strategije. V sklopu participativnega označevanja problematičnih točk na zemljevidu (Canvis) ste občani z območja Verda izpostavili veliko število kritičnih lokacij, kar dodatno potrjuje, kako pomembna in žgoča tema je promet v tem delu občine.

Kar se tiče druge prometno zelo obremenjene trase – državne ceste R3-642/1146 Vrhnika–Podpeč, kjer dnevno pelje približno 6.000 vozil – trenutno poteka novelacija projekta za ureditev še preostalega, neurejenega dela cestišča. Tudi tukaj občani opozarjate na previsoke hitrosti in nujnost dodatnih ukrepov za njihovo umirjanje. Zato že sedaj pri načrtovanju novilacije podajamo predloge pristojnim organom, da bo potrebno razmišljati tudi ukrepih, ki bodo uravnavali hitrost vozil.

Zaključek

Osebno menim, da bi sicer Občina lahko naredila še kaj več na mehkih ukrepih (nakup več tabel vi vozite in njihova rotacija), vendar na določenih predelih pa drugače kot sankcioniranje verjetno ne gre. Verjetno bi se dalo na določenih lokalnih cestah znotraj naselja hitrosti reševati tudi z ležečimi policaji- o tem se bomo v prihodnje zagotovo pogovarjali, vendar trasa v smeri kamnoloma Verd in državna cesta Vrhnika-Podpeč za ta ukrep ni najboljša izbira.

Zapisal, predsednik sveta KS Verd Dejan Novak

Foto naslovne slike: Tomica Šuljič Video: Silvio Nagode

Last modified: 5 julija, 2025

Comments are closed.

Skip to content