Podgora – regionalna cesta (Vrhnika-Podpeč)

Veseli nas, da lahko delimo svežo novico:
Občina Vrhnika je prejela več ponudb za izdelavo projektne dokumentacije za 2. fazo rekonstrukcije ceste Verd–Podgora. Med ponudniki je bil izbran najugodnejši projektant, ki ocenjuje, da bo do 30. septembra 2025 lahko pripravil vso potrebno projektno dokumentacijo in statične izračune. V pripravi je pogodba z izvajalcem projektne dokumentacije.
V Krajevni skupnosti Verd pa ne bomo čakali križem rok. Že zdaj bomo začeli s pozivanjem Direkcije Republike Slovenije za infrastrukturo (DRSI), naj ob prvi spremembi državnega proračuna – bodisi z rebalansom za leto 2026 ali z razporeditvijo sredstev iz projektov, ki še projektno niso dovolj daleč za izvedbo znotraj postavke 2415-11-S009 (rekonstrukcije cest) – zagotovi potrebna sredstva za izvedbo projekta na proračunski postavki 2431-18-0122 (rekonstrukcija ceste Verd–Podpeč)-glej stran 72. Pomembno bo čim prej pripraviti tudi oceno vrednosti investicije DIIP, saj bo to ključno za določitev potrebnih sredstev za odsek ceste v Podgori.
Bistra – most čez reko Bistrico


Tudi projekt izgradnje novega mostu čez reko Bistrico, ki ga kmetje nujno potrebujejo za dostop do svojih kmetij in kmetijskih površin na drugi strani reke »počasi« napreduje. Občina Vrhnika trenutno pridobiva potrebna soglasja lastnikov zemljišč in njihovih zakupnikov. Projektna dokumentacija je v pripravi, kar pomeni, da se postopki nadaljujejo in da je izvedba mostu vse bližje. Občina Vrhnika ima v letu 2025 za to rezervirana sredstva v višini 250.000€-vendar niso vsa sredstva za ta most (konto: 13152 Obnova mostov) -glej stran 29 in obrazložitev konta stran 139. Občina Borovnica ima v letu 2025 za ta namen rezerviranih 60.000€ in prav toliko v letu 2026. Glej stran 1 konto OB005-23-0020 OBNOVA MOSTU V BISTRI.
Nova postavitev svetlobnih pregrad




Nova postavitev svetlobnih pregrad bo izboljšala varnost in udobje vožnje za vse udeležence v prometu. DRSI je opravil postavitev pregrad za preprečevanje svetlobnega onesnaževanja. K temu smo jih pozivali tukaj (dopis sektor za investicije v ceste).
Zgrajena južna obvoznica S2 in avtocesta Koper – Ljubljana sta namreč grajeni vzporedno, kar povzroča slepovanje vozil na obvoznici, predvsem ponoči, še posebej v deževnem obdobju, ko se svetlobni snopi odbijajo od mokre ceste. Sama izvedba sicer ni bila izvedena bog ve kaj, saj sem na poti iz službe 2.junija na cesti opazil pregrade, jih pobral in dal za odbojno ograjo. Zelo hitro jih je vzdrževalec ceste zopet zmontiral na odbojno ograjo.
Trasa proti kamnolomu Verd

V aprilu je bilo izvedenih več sestankov z lastnikom zemljišč na trasi predvidene obvozne ceste S3, ki bi razbremenila promet skozi središče Verda. Lastniki so se na mojo pobudo odločili, da naročijo cenitev zemljišč, potrebnih za vzpostavitev trase. Cenitev je zdaj opravljena, 9. maja 2025 pa je bil na Občini Vrhnika izveden sestanek, na katerem so lastniki občini predstavili zadevo in svoje pogoje.
Ob tej priložnosti bi se rad javno zahvalil podjetju Metalka Commerce za pripravljenost sodelovati pri realizaciji projekta S3, ki bi v veliki meri izboljšal prometno sliko jedrnega dela Verda. Prav tako pozdravljam načrte podjetja za razvoj preostalega dela zemljišča v industrijski coni. Veseli me, da gre razvoj v smeri ustvarjanja novih delovnih mest na zdaj še neizkoriščenem območju.
Izzivov na tej trasi sicer še ne bo zmanjkalo, vendar je dosežen ustni dogovor z lastniki zemljišč pomemben korak naprej – morda celo eden ključnih mejnikov za nadaljnji razvoj projekta.
Za konec bi se javno zahvali vsem, ki sodelujejo v procesih odločanja za njihovo sodelovanje.
Zapisal:
Predsednik sveta KS Verd
Dejan Novak
Last modified: 8 junija, 2025